Nehéz magyar felvágottat és joghurtot találni a boltokban

Téma: 

Bár összességében nőtt a magyar termékek aránya a külföldi láncoknál, egyes termékkategóriákban a választék jó részét továbbra is az importáruk teszik ki, így például nem egyszerű hazai alapanyagból készült felvágottat vagy joghurtot találni a boltok polcain - írta a Napi Gazdaság pénteken a Corvinus Egyetem kutatását ismertetve.

A cikk szerint a Budapesti Corvinus Egyetem élelmiszer-tudományi karának kutatása szerint a vizsgált élelmiszerüzletekben csak minden második sonka származott magyar termelőtől, az arányuk pedig a külföldi láncokban ennél is alacsonyabb volt, alig haladta meg a 44 százalékot. A feldolgozott tejtermékek alig fele volt magyar, míg a joghurtoknak csak 42,1 százaléka. A multiknál a joghurtok között csak minden harmadik származott hazai feldolgozótól.

illusztráció, hirado.huA kiskereskedelmi láncokban kapható tojásnak viszont 92,5 százaléka hazai termelőtől származott, a friss tej esetében pedig 98,6 százalék volt a magyar áruk aránya. Ennél is kedvezőbb a helyzet a baromfihúsnál, ahol szinte a teljes kínálatot a magyar baromfitermelők adták, a csomagolt friss sertéshúsnál azonban már 11,5 százalék az import aránya - írta a lap.Forrás: hirado.hu, Napi Gazdaság

Kép forrása: illusztráció. hirado.hu

Kapcsolódó cikkeink

MTI Fotó Balázs Attila

A karácsonyi szünet után reggel nyitnak újra az üzletek és a kereskedők arra számítanak, hogy sokan viszik majd vissza a hibás ajándékokat, vagy azokat, amikből többet is hozott a Jézuska. Közben pedig kezdődnek a leárazások is.

MTI Fotó

A kijárási korlátozással az a cél, hogy megszüntessék a csoportosulásokat, amelyek a vírus terjedését fokoznák, és akár egy szórakozóhelyen összeverődő fiatalok tovább tudnák terjeszteni a betegséget – közölte az országos tiszti főorvos a koronavírus-járvány elleni...

Shutterstock

Tavaly mintegy 17 ezer kiskereskedelmi üzletben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalmat - közölte a Nielsen piackutató kedden az MTI-vel.

A Vidékfejlesztési Minisztérium tavaly arról állapodott meg a nagyobb áruházláncokkal, hogy azok ne népszerűsítsék az importtejet és -sajtot.

2020. november 30., hétfő, András,Andor