Megkezdik a Miskolcot északról elkerülő út építését - 2015 késő tavaszára elkészül az M30-26-os főút összekötő szakasza

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, Csöbör Katalin országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tették le a miskolci elkerülő alapkövét szerdán. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból épülő 5,8 kilométeres, kétszer egy sávos szakaszt 2015 késő tavaszán már használhatják majd a közlekedők.

Völner Pál elmondta, az elkerülő utak tehermentesítik a belterületi szakaszokat, csökkentik a levegő szennyezettségét és a zajt, növelik a közlekedés biztonságát, élhetőbbé teszik a településeket. Emlékeztetett, a jelenlegi uniós pénzügyi ciklusban országszerte több mint 30 nagyváros és kistelepülés mentesül az átmenő forgalom jelentős része alól. Mintegy 195 milliárd forintból közel 210 kilométernyi elkerülő út épült és épül meg Szegedtől Nyíregyházáig, Komáromtól Csongrádig, Szelestétől Villányig. A megvalósult, folyamatban lévő és előkészítés alatt álló fejlesztések hozzávetőleg 1,3 millió ember életkörülményeit javítják. Az Új Széchenyi Terv támogatásával a közeljövőben köttetnek meg az M60 pécsi, a mórahalmi, a székesfehérvári és a tiszabezdédi elkerülők kivitelezési szerződései.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásainak köszönhetően a falvakban újra balesetmentesen lehet átkelni az út túlsó oldalára, a nagyobb települések belvárosai pedig ismét élettel telhetnek meg. Az elkerülő utak építése ösztönzi a befektetőket, munkahelyeket teremt a helyiek számára.

A miskolci elkerülő észak-északkelet irányban kerüli meg a megyeszékhelyet az M30 autópálya megépült csomópontja és a Miskolc Zsigmond utca csomópontja között haladva. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd épül. Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékű védelmet biztosít Arnót és Felsőzsolca részére is. A Kis-Sajó keleti oldalán, Arnót körül gátrendszer létesül. A Csorba tó északi sarkától egészen a Sajóig egy 4500 m hosszú, 120-160 m széles árvízlevezető, mély árok (vápa) épül, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését a folyóba. Külön töltés védi a legmélyebb területet, az M30 alatti körforgalmat is, ezzel a 26. sz. főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője közölte: “A Sajó híd bal parti területén már elkészült a próbacölöpözés. Jelenleg folyik a felsőzsolcai bekötő út hídjának próbacölöpözése és az arnóti körgát humuszleszedése. A beruházás eredményeképpen a térség komplex árvízvédelme megoldottá válik, Miskolc belvárosa felszabadul a 26. sz. főútról érkező jelentős forgalom alól. A kivitelezést a KCC 2013 Konzorcium végzi 13,9 milliárd forint értékben.”

Kapcsolódó cikkeink

Két hónapig ingyen használhatják az autósok az M3-as autópálya Borsod megyei teljes szakaszait, miután vissza lehet kérni a matrica árát, amiért helytelenül jelölték díjkötelesnek az M30-as, Szirma és Felsőzsolca közti szakaszát. 

A Fidesz frakcióvezetője megerősítette, hogy a más szolgáltatások, így például a vízdíj, vagy szemétszállítási díj esetében is vizsgálják, hogyan lehet mérsékelni a családok terheit.

Közzétették azokat a térképeket, amelyek alapján ki lehet számolni, hol kell, és hol nem kell majd megfizetni a január 1-vel életbe lépő új útdíjakat az autópályákon, illetve a városokba bevezető, elkerülő utakon.

2020. november 30., hétfő, András,Andor