2024 November 14 Thursday

HÍREK

feature-top
HÍREK

Emmi: Magasabb Magyarországon a tanulói elégedettség az EU átlagánál

Forrás: MTI Kép: MTI Fotó Marjai János

Magasabb Magyarországon a tanulói elégedettség az Európai Unió átlagánál – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) az Európai Bizottság „Education and Training Monitor 2021” című, csütörtökön bemutatott kiadványa alapján az MTI-vel.

A közlemény szerint Magyarországon a tanulói elégedettség indexének értéke az 1-től 10-ig tartó skálán 7,12, vagyis meghaladja az Európai Unió átlagában mért 6,8-as értéket.

Azt írták, a kiadvány részletesen ismerteti a tagállamok 2020-ban megvalósított intézkedéseit, kiemelt hangsúlyt helyezve a koronavírus-járvány oktatási rendszerekre gyakorolt hatására és az iskolai légkörre.

Az elemzésben a magyarországi adat kapcsán pozitívumként emelik ki az iskolai testi és lelki egészségfejlesztés jogszabályban rögzítését, valamint a biztonságos iskolai környezet tekintetében a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia iskolai bűnmegelőzéssel összefüggő beavatkozásait és az iskolaőrség bevezetését – írták.

Ismertették: a kisgyermekkori nevelésre vonatkozóan a bizottság rámutatott arra, hogy 3 éves kortól a tankötelezettség megkezdéséig az óvodai részvétel 92,9 százalék Magyarországon, ami szintén meghaladja az uniós átlagot. Azt is fontosnak tartották megemlíteni, hogy a roma gyermekek 91 százaléka jár óvodába, ez az arány nagyon közeli az országos átlaghoz, a régió tagállamai között pedig a legmagasabb érték.

A kiadványból kiderült az is, hogy Magyarország 2019-ben a teljes költségvetés 10,3 százalékát fordította oktatásra, ez meghaladta az EU 10 százalékos átlagát, és reálértéken számítva is 11 százalékos növekedés látható az oktatásra fordított magyarországi kiadásokban 2010-hez viszonyítva.

Hozzátették: a jelentés kitért a tanulók fizikai fittségének vizsgálatára bevezetett NETFIT rendszerre is, amely a fiatalok fizikai állapotának mérését több szempontú, komplex elemzés mentén teszi lehetővé.

A bizottság hangsúlyozta azt is, hogy a magyar kormány jelentős forrásokat kíván befektetni a tanulók és pedagógusok idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztésébe: a járvány miatt ugyan 2020-ban nem tudott elindulni a középiskolások számára meghirdetett kéthetes nyári, külföldi nyelvtanulási program, de a tervek szerint jövő nyáron megvalósulhat a sok tízezer tanulót érintő kezdeményezés – olvasható a közleményben.

Hankó Balázs szerint a felelősség és a patriotizmus a magyar felsőoktatás két jelszava.