2024 December 29 Sunday

HÍREK

feature-top
HÍREK

Hollósy: budapesti kerékpársáv-szakértők állítják össze a miskolci buszmenetrendet

Forrás: közlemény Kép: Boon.hu - Kozma István

"Légvárakon a miskolci tömegközlekedés: budapesti kerékpársáv-szakértők állítják össze a buszmenetrendet! A baloldal szerint megbukott Veres Pál gazdaságpolitikája" címmel tartott sajtótájékoztatót a miskolci Fidesz-KDNP frakció csütörtök délután.

Hollósy András, szóvivő, Fidesz-KDNP Miskolc:

"Ma reggel nyilvánosságra került egy olyan dokumentum, amelyben a miskolci baloldal gazdasági tanácsnoka leírja: Veres Pál polgármester gazdaságpolitikája légvárakra épült és nem kíváncsi a polgármester a tanácsnok munkájára. Sajnos ez a nyílt beismerés rámutat arra, hogy igazunk volt, a csőd felé kormányozzák Miskolcot és a közlekedési vállalatot.

A baloldal éves beszámolójából az is kiderül, hogy a miskolci menetrendet egy budapesti céggel állítják össze. Egy olyan céggel, amelynek egyik tevékenysége a budapesti kerékpáros közlekedés kialakítása volt! Ez a nettó vicc kategória!

A baloldali városvezetés ki tudja mennyi millióért egy biciklis közlekedéssel foglalkozó budapesti cégre bízza a miskolciak busz és villamos közlekedését? Ahelyett, hogy helyi közlekedésmérnökökre bíznák mindezt?

Követeljük, hogy hozzák nyilvánosságra a szerződés részleteit! A miskolciakat pedig ne nézzék hülyének! Mindeközben a miskolci baloldal pénzcsapnak tekinti a közlekedési vállalat felügyelő bizottságát! Ugyanis ott nem szakemberek, hanem jól megfizetett baloldali politikusok ülnek. A baloldal politikai vezetői teljesen rátelepedtek a vállalat irányítására. A szakértelem hiánya kiütközik. A közelmúltban sajnos több alkalommal történt villamosokat érintő baleset, amelyek kezelésében sem volt a helyzet magaslatán a közlekedési vállalat. Jelentős késésekkel sikerült villamospótlókat beállítani és az utazóközönséget sem tájékoztatták időben.

A kormány mindezek mellett jelentősen támogatta a miskolci tömegközlekedést:

-        2 éven keresztül a válsághelyzetben nem kellett kifizetni az új buszoknak a lízingdíját, ami 1,2 milliárd Ft

-        1,3 milliárd forinttal járult hozzá a közüzemi díjak rendezéséhez, amiből a miskolci baloldal szerint 700 millió forintot különítettek el a tömegközlekedésre.

Tisztelt Városvezetés! Hol van ez a 700 millió Ft? Mire költötték el? Biciklisávokkal foglalkozó budapesti cégekre? Fizetésemelésekre és jutalom kifizetésére?

Miskolc önkormányzata 1990. és 2019. között az ország egyik legjobb tömegközlekedését üzemeltette, és a legnagyobb válságok idején is rendben jártak a buszok és villamosok. Sikerült a miskolci baloldalnak 2 év alatt ezt is tönkre tenni. Híres közösségi közlekedésből, hírhedt tömegközlekedés lett Miskolcon. Zsúfoltsággal, óránként közlekedő járatokkal, 500 Ft-os jegyárral, Közép-Európa legdrágább diákbérletével, a bliccelők jutalmazásával és világrekordba illő menetrendmódosításokkal. A miskolciak nem kérnek a bukott Karácsony Gergely biciklisávjaiból és budapesti menetrendkiigazítókból, hanem normálisan működő közösségi közlekedést akarnak!"

Fotó: boon.hu - Kozma István

A szakemberek arra számítanak, hogy a decemberi adatok kiemelkedőek lesznek a hazai turizmusban, 2024 pedig rekordév lehet a vendégéjszakák, és a bevételek tekintetében is.