HÍREK
Magyar Nemzet - Hétszázmillió forintot keres a Fidesz a miskolci városvezetésen
Egyre jobban aggódik a miskolci Fidesz–KDNP-frakció a helyi tömegközlekedés miatt, amelyet a kormánypártok szerint közel két éve nem irányítanak megfelelően. Hollósy András frakciószóvivő nem érti, hogy a Miskolc Városi Közlekedési Zrt.-t miért csak ciklus közben világítják át, és arra is kíváncsi, hogy a vizsgálat eredménye jár-e majd személyi következményekkel.
– Először is a vészfékezés következtében megsérült utasnak szeretnénk gyógyulást és mielőbbi felépülést kívánni, az emberi élet és egészség ugyanis a legfontosabb – jelentette ki csütörtöki miskolci sajtótájékoztatóján a város Fidesz–KDNP-s frakciószóvivője.
Hollósy András ezt annak kapcsán bocsátotta előre, hogy egy helyi villamoson az egyik utas vészfékezés miatt elesett. Az illető megsérült, és mentőt kellett hozzá hívni, Hollósy András értesülései szerint az ügyben a rendőrség is vizsgálódik.
– Sajnos ez az eset ismét rávilágított arra, hogy a miskolci tömegközlekedés nincs felkészülve már a váratlan havária helyzetekre sem. A belvárosban a Centrumnál, a Villanyrendőrnél, a Városház téren és a Malomszög utcai villamosmegállóban alakult ki hatalmas tumultus még kedden délelőtt. A Villanyrendőrnél az elektronikus utastájékoztató rendszer nem működött, több utas, köztük kisgyermekes édesanyák és idősebbek is arra panaszkodtak, hogy fél órát várakoztak, amire begördült az első villamospótló. Ezalatt viszont a Malomszög utcánál már jelentős tömeg gyűlt össze, az utasok nem fértek el a megálló peronján sem – fogalmazott Hollósy András.
Szavai szerint volt olyan idős asszony, aki csak a harmadik pótlójáratra fért fel. Hozzátette: káosz és szervezetlenség jellemezte ezt a helyzetet, aminek következtében egy órára megbénult a villamosközlekedés a városban. – Az utasokat nem tájékoztatták, hogy melyik pótlóbusz meddig és hogyan közlekedik, a sofőrök próbálták nyugtatni a kedélyeket. Az ellenőrök, forgalomirányítók és a rendészek is csak jelentős késéssel érkeztek a helyszínre – hangsúlyozta a kormánypárti politikus.
Hollósy András úgy véli, ez az eset sokadjára mutat rá arra, hogy a miskolci tömegközlekedést szakemberek helyett politikai tanácsnokok vezetik. – A közlekedési vállalat felügyelőbizottságában éves szinten is sokmilliós fizetéssel, zsíros állásokban ülnek baloldali politikusok. Ők felügyelik a közlekedést – emelte ki.
Felhívta a figyelmet arra, hogy közel egy hónappal ezelőtt a városi hírportál honlapján az volt olvasható, hogy „... a Velünk a Város frakció tudomásával és jóváhagyásával, Badány Lajos alpolgármester kezdeményezésére hetek óta zajlik a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK Zrt.) átfogó, részletes átvilágítása, amelyen jelenleg is két külsős cég dolgozik egyszerre.”
– Két éve vezeti a baloldal Miskolcot. Két éve arra is képtelenek, hogy egy normális menetrendet összerakjanak. Most kezdik átvilágítani a tömegközlekedést?
– tette fel a kérdést a Fidesz–KDNP miskolci frakciószóvivője. Emellett arról érdeklődött, hogy mi az eredménye a közel másfél hónapja tartó átvilágításnak, és lesznek-e annak személyi következményei? Rákérdezett arra is, hogy melyik az a két külsős cég, ami végzi/végezte az átvilágítást és mennyiért? – S kérdés az is, hogy hol van az a hétszázmillió forint, amit a költségvetésben a tömegközlekedés rendbetételére szánnak? – érdeklődött Hollósy András. Hozzáfűzte: a miskolciak ezekre a kérdésekre várják a választ, mert e nélkül maradnak a kaotikus állapotok a városi tömegközlekedésben!
Czomba Sándor: A következő három évben a minimálbér 9, 13 és 14 százalékkal növekszik, a garantált bérminimum pedig jövőre 7 százalékkal fog emelkedni, így a várható 3-4 százalékos infláció mellett dinamikus lesz a bérnövekedés.